Convocats els premis Josep Martínez Bisbal per a la igualtat lingüística en la divulgació científica

• Unitat de Cultura Científica i de la Innovació
  • 14 de febrer de 2022

Universitat de València.

El Vicerectorat d’Estudis i Política Lingüística de la Universitat de València (UV) ha convocat els premis Josep Martínez Bisbal a l’ús del valencià i la qualitat lingüística en la comunicació acadèmica i la divulgació científica, per impulsar la igualtat lingüística en les publicacions acadèmiques. El termini de presentació conclou el 25 de març.

Els premis s’adrecen a les persones que desenvolupen treballs de recerca o divulgació en la Universitat de València. En aquest sentit, el requisit fonamental per presentar una candidatura és que les publicacions, ja siguen articles, llibres i/o capítols de llibres de comunicació acadèmica i divulgació científica publicats durant l’any 2021, estiguen redactats en valencià, encara que puguen contindre citacions de textos en altres llengües.

La dotació econòmica de cada premi variarà en funció de la qualitat lingüística i el volum de text en valencià de les publicacions presentades. Quedaran exclosos de qualsevol premi els articles d’opinió, els textos de llengua i literatura catalanes i didàctica, així com els textos que hagen estat corregits o traduïts pel Servei de Llengües i Política Lingüística o els textos que ja hagen estat premiats amb anterioritat. La dotació global dels premis és de 20.000 €, amb un màxim de 1.500 per cada candidatura premiada.

Josep Martínez Bisbal

Els premis Josep Martínez Bisbal (Catadau, 1950–València, 2021) han estat convocats en memòria del recentment mort professor de Filosofia, així com vicerector d’Estudis de la Universitat de València entre 1990 i 1994, que va participar activament en el moviment democratitzador de la institució i es va implicar en la millora de la qualitat educativa a través de la Llei de reforma universitària de mitjans dels 80.

Bases de la convocatòria en aquest enllaç.