Ángel Corberán, medalla de la Societat d’Estadística i Investigació Operativa

• Gabinet de Premsa
  • 13 de juliol de 2022

Ángel Corberán.

Ángel Corberán, catedràtic de la Universitat de València fins a la seua jubilació el passat curs, rebrà la Medalla de la Societat d’Estadística i Investigació Operativa (SEIO) per la seua “rellevant contribució científica” a aquesta disciplina. Corberán ha sigut pioner a Espanya en investigacions en optimització combinatòria, rutes i localització.

La SEIO, que actualment compta amb 700 socis, també ha atorgat la seua Medalla de 2022 a Ricardo Cao. La societat va ser fundada en 1962. Anualment convoca premis per a treballs de recerca i atorga un màxim de dues medalles.

Segons l’acta del jurat, la Medalla a Ángel Corberán es fonamenta en la seua trajectòria científica “pionera a Espanya en investigació operativa, centrada en els problemes d’optimització combinatòria i disseny de xarxes, i en particular els problemes de rutes de vehicles, en els quals ha arribat a ser una referència internacional, contribuint de manera rellevant i continuada a l’avanç científic de la investigació operativa i a la seua projecció internacional”.

Així mateix, el jurat destaca el seu lideratge en la creació de grups d’investigació i per “aplanar el camí de tants investigadors de l’àmbit de la investigació operativa, que han afavorit el desenvolupament de col·laboracions ininterrompudes en l’àrea d'investigació operativa en el si de la SEIO”. I afig: “Al llarg de la seua dilatada carrera ha fomentat les connexions internacionals de primer nivell, amb càrrecs de responsabilitat de societats internacionals.”

Ángel Corberán ha sigut catedràtic del Departament d’Estadística i Investigació Operativa de la Universitat de València fins a la seua jubilació el passat curs acadèmic. En la Universitat ha ocupat diferents càrrecs de responsabilitat.