El paper de l’educació en els ODS, activitat d'Alumni Comparteix en maig

  • Fundació General UV
  • May 13rd, 2021
 

El Programa Alumni Comparteix va analitar, el passat 12 de maig, ‘L’educació i els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)’, on les professores de la Universitat Mª Àngels Ull i Amparo Vilches van debatre sobre el paper de la formació en l’acompliment dels ODS.

Els ODS, iniciativa impulsada per Nacions Unides, tenen com a objectiu erradicar la pobresa, protegir el planeta i garantir que totes les persones del món sense distinció gaudisquen de pau i prosperitat. Es tracta de 17 objectius i 169 metes en esferes com el canvi climàtic, la desigualtat econòmica, la innovació, el consum sostenible, la pau i la justícia, entre unes altres prioritats

L’ODS número quatre, ‘Educació de qualitat’, interpel·la directament als docents de qualsevol nivell educatiu per arribar a una nova visió de les persones i el planeta en un context d’emergència climàtica. En aquest marc, va nàixer la conferència ‘L’educació i els Objectius de Desenvolupament Sostenible’, que repassà els ODS, de quina manera es pot contribuir, en l'avanç de les metes fixades i els indicadors que s'han proposat per a fer el seguiment dels ODS. Així mateix, les ponents, Mª Àngels Ull i Amparo Vilches, van fer un repàs de la situació actual a nivell mundial, estatal i autonòmic en 2021. 

Mª Àngels Ull i Solis va ser fins a 2016 professora titular de Bioquímica i Biologia Molecular a la Universitat de València. Ha dedicat la seua investigació a la introducció de competències per a la sostenibilitat en els estudis universitaris, àrea en la qual treballa des de fa més de 20 anys amb un equip multidisciplinari en la qual han desenvolupat diversos projectes d'investigació finançats. Forma part des dels seus inicis del Grup de Treball de Sostenibilización Curricular de la Comissió de Sostenibilitat de la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE).

Amparo Vilches és catedràtica en el Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials de la Universitat de València. El seu camp principal d'investigació està centrat en les interaccions entre ciència, tecnologia, societat i ambient (CTSA) i, en particular, en l'Educació per a la Sostenibilitat i l'impuls de la ciència de la sostenibilitat. Sobre aquests temes, ha presentat més de 140 Comunicacions en Congressos nacionals i internacionals, ha publicat més de 90 llibres i capítols de llibre i més de 180 articles en revistes d'Educació i Didàctica de les Ciències.