Acte de reconeixement a la tasca “voluntària i altruista” dels mentors i les mentores del programa Shadowing

  • Fundació General UV
  • December 1st, 2022
 

La Universitat de València ha celebrat aquest dimecres, 30 de novembre, l’acte de reconeixement a la tasca “voluntària i altruista” dels 34 mentors i mentores participants en la segona edició del programa Shadowing per a la millora de la inserció laboral i desenvolupament de la carrera professional de l’estudiantat de màster oficial, una experiència que ha comptat amb el suport de huit centres acadèmics i la col·laboració de Banco Santander.

El programa Shadowing, una iniciativa del servei d’orientació i ocupació de la Universitat de València, va posar en marxa la seua segona edició el passat mes d’abril, desenvolupant-se al llarg de sis mesos en el marc de les línies estratègiques de treball del Vicerectorat de Formació Permanent, Transformació Docent i Ocupació, que dirigeix la professora Ángeles Solanes, per a la millora de l’ocupabilitat de l’estudiantat i les persones egressades de la Universitat de València.

La vicerectora Ángeles Solanes va presidir aquest reconeixement i cloenda del programa, que va acollir el Saló de Graus de la Facultat de Medicina i Odontologia, acompanyada pel delegat de la Rectora per a Ocupació i Pràctiques, Jesús Soret; el gerent de la Fundació General de la Universitat de València, Cristóbal Suria; i el director territorial d’Institucions València-Múrcia de Banco Santander, José Miguel Lorente.

En la seua intervenció, Ángeles Solanes va destacar com a objectiu principal del programa Shadowing “la tasca d’orientació i guia” que realitzen mentors i mentores de manera “voluntària i altruista” per tal d’impulsar la inserció professional de l’estudiantat de màster. “Vull manifestar el meu més sincer agraïment a tots aquests professionals, mentores i mentors de dilatada i reconeguda experiència que tan generosament han acompanyat les nostres estudiantes i estudiants orientant-los, guiant-los i aconsellant-los de cara a la seua inserció en el mercat laboral i la millora de la seua carrera”, va assenyalar.

La vicerectora Ángeles Solanes va presentar així mateix els resultats d’aquesta segona edició, a la qual s’han sumat 14 nous mentors i mentores, sent un total de 34 professionals que hi han participat, donant el seu suport a 37 estudiantes i estudiants de 19 màsters oficials procedents de l’ETSE i de les facultats de Ciències Biològiques, Ciències Socials, Dret, Psicologia i Logopèdia, i Geografia i Història, a més de les facultats de Fisioteràpia i de Farmàcia que s’han incorporat enguany al programa per primera vegada.

La major xifra de mentoritzats en 2022 pertany a la titulació de Màster en Direcció i Gestió de Recursos Humans, amb set persones, i de mentors/es a la Facultat de Ciències Socials, amb huit professionals en actiu.

“La tasca dels nostres mentors i mentores ha estat acompanyar l’estudiantat al llarg de la seua carrera professional, ajudar-lo a navegar cap a una destinació, una meta, que és el món laboral, i, entre aquests, sobreïx la participació de dones en el programa, les quals ocupen llocs de responsabilitat en direcció i gestió d’empreses i d’equips humans, així com el compromís de mentors i mentoritzats que altruistament confien en Shadowing”, va remarcar la vicerectora, qui va reconéixer sentir-se “orgullosa” davant els resultats de l'enquesta de satisfacció, amb una participació de pràcticament el 100% de l’estudiantat i unes valoracions altament positives. “Aquests resultats posen en valor el treball realitzat en aquest programa, amb el qual estem plantant arbres que creixeran i en un temps ens donaran l’ombra que necessitem”, va dir. 

Per la seua banda, Jesús Soret va recordar el context en el qual té lloc Shadowing: “A una universitat amb 520 anys, amb una població de 60.000 persones, entre elles, 50.000 estudiants; tres campus a València i un a Ontinyent; amb una oferta de més de 70 graus i altres tants màsters oficials i títols propis; on s’insereix el servei UVocupació, amb un equip de 15 tècnics responsables de diversos projectes, una borsa de treball amb 3.300 entitats que busquen talent universitari, i un nivell d’inserció que gira entorn del miler de persones titulades per la UV; a més d’un servei especialitzat d’atenció a la discapacitat que ha aconseguit fins ara 150 insercions i ha realitzat 850 acompanyaments”.

En paraules del delegat de la Rectora per a Ocupació i Pràctiques, “Shadowing forma part d’un conjunt de programes que pretenen millorar l’ocupabilitat dels nostres egressats i que compten amb la col·laboració d’institucions com la Generalitat Valenciana, a través de Labora, o l’Ajuntament de València, a més del suport de Banco Santander en tres d’aquestes iniciatives: Capacitas, per a la inserció de persones amb discapacitat; Inserta, per a la inserció de titulacions amb dificultats; i Shadowing, per a la inserció de l’estudiantat de màster”.

En aquest sentit, José Miguel Lorente va afirmar que és “un orgull per a Banco Santander donar suport a aquests programes, la qual cosa té lloc en el marc de la col·laboració continuada que venim fent amb la Universitat de València des de fa 25 anys mitjançant la convocatòria de premis i beques, l’aposta per la cultura emprenedora i transferència, i a projectes d’ocupabilitat, per tal de contribuir al desenvolupament sostenible i inclusiu de la nostra societat”; i va avançar el seu suport a una tercera edició de Shadowing.

La participació posterior d’una mentora i una mentoritzada va aportar a l’acte la calidesa que demana una experiència d’aquestes característiques. Inés Picazo, cap de Medi Ambient i Sostenibilitat a Saggas i mentora de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria, i Mar Ortega, estudianta del Màster en Tècniques per a la Gestió del Medi Ambient i el Territori de la Facultat de Geografia i Història, van destacar la inspiració, la gratitud, la motivació i la voluntat com a valors fonamentals que s’estableixen entre mentor/a i mentee.

Després del seu testimoniatge, la vicerectora Ángeles Solanes va agrair a mentors i mentores “la impecable labor de guiar i aconsellar als nostres estudiants”; a mentoritzats i mentoritzades “la seua disposició, inquietud, interés i afany a aprendre de les vivències dels nostres professionals”; la implicació de les facultats i centres “per embarcar-se en aquesta iniciativa”; i la voluntat de Banco Santander “per materialitzar aquest projecte”. “Fent possible, entre totes i tots, que hui 37 estudiantes i estudiants se senten més segures i segurs, més capaces i amb més ganes de perseguir les seues metes i objectius professionals”, va concloure.

More information: