Enric Burgos és llicenciat en Filosofia (1998) i en Comunicació Audiovisual (2002) per la Universitat de València i doctor en Ciències de la Comunicació per la Universitat Jaume I (2017). La seua tesi doctoral investiga l'escepticisme modern a través de l'estudi de Los idiotas de Lars von Trier (1998) i del projecte creatiu en el qual el film queda emmarcat. Ha sigut professor associat del Departament de Comunicació Audiovisual, Documentació i Història de l'Art de la Universitat Politècnica de València (2007-2020). Actualment, és professor associat del Departament de Filosofia i Sociologia (UJI) des de 2010 així com del Departament de Teories del Llenguatge i Ciències de la Comunicació (UV) des de 2020. Els seus interessos d'investigació inclouen les desviacions del model hegemònic en cinema i sèries de televisió, la recíproca exploració de la imatge en moviment i la filosofia i el pensament de Stanley Cavell. Entre les seues últimes publicacions figuren:
Articles:
Burgos, Enric (2021). La reivindicación de la corporeidad como transgresión en Los idiotas. Área Abierta, 21(1), 77-92.
Burgos, Enric (2021). We Will Not Recover from Scepticism unless We Aim to the Existential: Emotional Engagement and Popular Music in The Leftovers. Cinema: Journal of Philosophy and the Moving Image, 13, 41-60.
Burgos, Enric (2020). Stanley Cavell y el círculo escéptico del medio cinematográfico. Revista De Filosofía, 37(95), 123-138.
Burgos, Enric (2018). Pi, fe en el caos o cómo suenan las fisuras del orden.
Cuadernos de Etnomusicología, 11, 189-202.
Burgos, Enric (2018). Hacia otras geografías fílmicas. De lo audiovisual como fuente y como recurso didáctico. Giramundo. Revista de Geografia do Colégio Pedro II, 3 (6), 19-29.
Burgos, Enric (2015). Rescuing the Last Grains of Truth: On Metacinematic Elements in The Idiots. L’Atalante. Revista de estudios cinematográficos, 20, 101-108.
Llibres:
Burgos, Enric (2021). Guía para ver y analizar Los idiotas. Nau Llibres.
Capítols:
Burgos, Enric (2021). Una videodansa es defineix pel seu èmfasi en el cos: Dogma Dance i la seua defensa de la hibridesa de la videodansa. En B. Payri (ed.), Videodance Studies. Analysis and Evolution of Videodance (pp. 59-74). Editorial Universitat Politècnica de València.
Burgos, Enric (2016). Sombras y luces de la interculturalidad en el cine. Sobre la dificultad de afrontar el diálogo intercultural entre modelos cinematográficos. En S. París & I. Comins (eds.), La interculturalidad en diálogo: estudios filosóficos (pp. 207-216). Thémata Editorial.
Burgos, Enric (2015). Explorando otra manera cinematográfica de abordar el perfeccionismo moral de Stanley Cavell. En C. Ortega, A. Richart, V. Páramo & C. Ruiz (eds.), El mejoramiento humano: avances, investigaciones y reflexiones éticas y políticas (pp. 362-370). Comares.
Burgos, Enric (2015). En torno a la aportación filosófica de un cine no domesticado. En REF, Los retos de la filosofía en el siglo XXI, Vol. 3 (pp. 37-48). Publicacions de la Universitat de València (PUV).
Burgos Enric (2014). De la ciencia al arte. Fotografía, cinematógrafo e historia. En B. De las Heras (ed.), El fotógrafo como testigo de la historia. Su retrato en la pantalla (pp.37-67). Ocho y medio.
Primer quadrimestre |
Dimarts de 12:00 a 15:00. DESPATX 25 |
Segon quadrimestre |
Dijous de 14:00 a 17:00. DESPATX 25 |
Observacions |
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