Logo de la Universitat de València Logo Servei d'Informació i Dinamització Logo del portal

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat (LDSB) és una competició d’oratòria en la qual diversos equips d’estudiants de 4t d’ESO, de batxillerat i de cicles formatius (d’edats compreses entre els 15 i els 18 anys) de diferents centres docents, debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat. L’objectiu de la Lliga és fomentar les competències transversals de l’estudiantat mitjançant l’ús de la paraula.

Aquesta lliga naix a partir de l’experiència de la Lliga de Debat Universitària (LDU) sota l’impuls de la Xarxa Vives d’Universitats i de la Federació Escola Valenciana.  La fase local de la de la Lliga a la Universitat de València està organitzada pel vicerectorat d’Ocupació i Programes Formatius mitjançant el Servei d’Informació i Dinamització (Sedi), amb la col·laboració del Centre Cultural La Nau i Federació Escola Valenciana.

Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat 2022

Tema

El tema de l’edició de 2022 de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat (LDSB), tant per a les fases locals com per a la fase final de la Xarxa Vives, és:  «Cal posar límits a la ciència?»

Dates

• Fase local de la LDSB de la Universitat de València. Tindrà lloc els dies 26, 27, 28 i 29 de gener de 2022 en la Sala Matilde Salvador de La Nau Centre Cultural. Al llarg de quatre matins, els 11 equips participants s’enfrontaran en debats d’una durada de 32 minuts. Dissabte 29 de gener es disputaran les semifinals i la final de la fase local de la Universitat de València i l’equip guanyador passarà a la fase final de la Xarxa Vives.
  • Fase final de la LDSB de la Xarxa Vives. Tindrà lloc del 30 de març a l’1 d’abril de 2022 a la Universitat Autònoma de Barcelona

Quins premis hi ha?

• Premi fase local. A l’equip guanyador de cada fase local se li financia el desplaçament i l’estada a la universitat que acull la fase final de la Xarxa Vives.
  • Premis fase final de la Xarxa Vives
    • Primer premi, a l’equip campió: 1.500 € per a l’adquisició de material educatiu.
    • Segon premi, a l’equip subcampió: 700 € per a l’adquisició de material educatiu.
    • Premi individual al millor orador/a: 300 € per a l’adquisició de material educatiu

Els premis poden ser emprats per a l’adquisició de llibres i material escolar, didàctic o electrònic, per part, del centre escolar.

Pàgina web de la Xarxa Vives.