
El grup d'investigació GIUV2013-144: HYBRIDA (Hibridacions culturals i identitats migrants) té el gust d'anunciar la continuació del cicle RESISTENCIA/S iniciat en 2022. En aquest tercer esdeveniment, tenim el plaer de rebre a una de les veus dissidents més interessants i consolidades del panorama artístic-literari espanyol recent. Es tracta de Frau Diamanda / Héctor Acuña que ens oferirà un taller titulat “Especulacions travestís i escriptures en fugida”. L'esdeveniment s'emmarca dins de les activitats formatives complementàries patrocinades pel Màster en Investigació en Llengües i Literatures (MILL). Compta a més amb el suport del Vicedeganat de Cultura, Igualtat, Polítiques Inclusives i Sostenibilitat (CIPIS) de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació, així com del Laboratori Diversitat i Migració de l'Aliança Forthem i del Grup d'Innovació Educativa GRUPal (Grup d’Acompanyament Lingüístic).
El taller, obert a tota la comunitat universitària i la societat en general, constarà de dues parts. En la primera part, Frau Diamanda farà una presentació de la seua creació artística audiovisual titulada “Especulaciones travestis: la posibilidad de una contra genealogía” (Barcelona, 2022) que visibilitza una llarga tradició de l'escriptura, el pensament i l'estètica travestí, present en la literatura llatinoamericana però que ha sigut feta callar per la heteronorma. En la segona part, presentarà el seu interessant llibre il·lustrat de clar caire autobiogràfic titulat Escenas catalanas: Errancias antropológico-sexuales, publicat per l'editorial La Màquina en 2020 i que es troba en la seua segona edició. A través d'aquest diari sexual caracteritzat per una escriptura fragmentària, impregnada d'immediatesa i veracitat, s'albira un mapatge del desig des d'allò travestí migrant en una ciutat occidental, com és Barcelona, i una arquitectura heteronormativa.
Frau Diamanda / Héctor Acuña (Lima, 1971) és traductora, escriptora, artista travestí audiovisual, “drag performer” i comissària independent, DJ i actriu ocasional d'origen peruà que resideix a Barcelona des de 2016. Es defineix a si mateixa com “infectora cultural”. El seu camp principal d'acció i investigació és l'art transgènere i la performance multimèdia. Treballa especialment amb fotografia, vídeo, música electrònica i plataformes multimèdia. Com a escriptora, ha publicat el llibre Escenas Catalanas (2020) assenyalat anteriorment. Quant a la seua formació recent a Espanya, destaca el Programa d'Estudis Independents (PEI) del MACBA de Barcelona (2017-2018). Li interessen els (dones)trobades entre cossos i arquitectures i les maneres de concatenar la fluïdesa del desig i la sexualización d'espais des d'una mirada de desobediència travestí.
Date 22 march 2023 at 19:00 to 20:00. Wednesday.
Place Sala de Juntes (1a planta). Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació
Grup d'Investigació GIUV2013-144: HYBRIDA.
Contact hybrida@uv.es