Logo de la Universitat de València Logo Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació Logo del portal

"Women Staging and Re-Staging the Nineteenth Century"

• 11 de maig de 2022
Image de la noticia

Aquest congrés es desenvolupa en el marc del projecte d'investigació AICO/2021/225, finançat per la GVA, sobre la presència de la dona en la indústria de l'entreteniment del segle XIX a Gran Bretanya i la seua recepció en l'actualitat.

El programa del congrés inclou ponències de destacats experts en la matèria a més de les conferències plenàries de Beth Palmer (Universitat de Surrey), Janice Norwood (Universitat de Hertfordshire) i Lin Pettersson (Universitat de Màlaga). També participaran en el congrés l'escriptora espanyola Vanessa Montfort i la dramaturga anglesa Polly Teale, l'aclamada trilogia de la qual sobre la vida de les germanes Brontë va ser molt aplaudida pel públic i la crítica.

El director de teatre Ian Rickson (Director Artístic del Royal Court Theatre de Londres entre 1998 i 2006), que actualment dirigeix All of Us en el National Theatre de Londres, participarà en el congrés amb una entrevista sobre les seues obres.

Els assistents inscrits al congrés podran gaudir dels monòlegs Jim's Leg i The Mothers' Meeting de L. S. Phibbs traduïts a l'espanyol pel membre del grup Miguel Teruel i duts a escena per Cactus Teatre el dimecres a les 18h a la Sala Matilde Salvador. Després de la funció se celebrarà un col·loqui amb la companyia, el traductor de les obres i membres del grup d'investigació LAP.

Llista d'enllaços: