
Neix el Primer Baròmetre de Xarxes Socials i Maratons d'Espanya amb l'objectiu d'establir una foto, senzilla però representativa, de la projecció en xarxes socials de les principals maratons d'Espanya.
Aquest estudi forma part d'un projecte de recerca més ampli finançat per la Generalitat Valenciana (projecte CIAICO/2021/062: “L'esport en la construcció de marca país: el turista i el resident “) que analitza el paper de l'esport i la construcció de la marca Espanya i que s'ha desenvolupat gràcies al suport de la Càtedra Mesval i de l'Institut MESIAS.
El baròmetre, realitzat per Grup Nostresport, es va presentar en la jornada Xarxes Socials, Esport i Marca País dels Diàlegs Mesval de la Facultat d’Economia el passat dia 16 de maig. La jornada, moderada per Inés Küster i Natalia Vila, Catedràtiques del Departament de Comercialització i Recerca de Mercats de la Facultat d’Economia de la Universitat de València, va comptar amb la intervenció de José María Cubillo, Dr. en Ciències Econòmiques i Empresarials i Gerent del think tank MESIAS – Intel·ligència de Marca Espanya, Paco Borao, president de la SD Correcaminos, organitzadors de la Marató València, i de la AIMS (l'associació internacional de maratons), Eva Navarro, comunicació de la Marató València, Borja Santamaría, Gerent de la Fundació Esportiva Municipal de València i José Luis Silvestre, professor associat de la UV i gerent de Grup Nostresport.
Per a la seva elaboració s'han analitzat els perfils oficials de les 10 maratons amb major número de finishers, atletes arribat a meta, en 2022 d'Espanya en les xarxes socials de Facebook, Twitter, Instagram i YouTube.